http://intermezzo.ba/wp-content/uploads/2012/01/ucionica4-600x250.jpg

Švedski naučnici su zaključili da tradicionalne učionice, koje podrazumijevaju redove klupa i stolica, ne podstiču kreativnost i saradnju kod djece. Zbog toga su odlučili ne samo da redizajniraju školski namještaj, nego i da u potpunosti ukinu koncept učionice.

http://intermezzo.ba/wp-content/uploads/2012/01/ucionica1.jpg
Prostor za individualno i grupno učenje

Brojni stručnjaci širom svijeta do sada su predlagali redizajnirani namještaj za učionice koji će probuditi najbolje u đacima i podstaći ih da budu kreativniji, ali sada je švedski školski sistem otišao i korak dalje.

Kompanija “Vitra”, koja drži više od 30 škola u Švedskoj, predlaže da se učenje odvija u prostoriji nalik na kamp, a da se tradicionalna učionica potpuno elimiše.

http://intermezzo.ba/wp-content/uploads/2012/01/ucionica2.jpg

Najnovija “Vitra” škola pod nazivom “Telefonplan” počela je sa radom u avgustu prošle godine u Stokholmu. Škola koju je projektovala arhitektonska kompanija “Rosan Boš” više liči na kreativan prostor kakav ćete naći u kompanijama poput “Gugla” ili “Piksara”, nego na tradicionalne škole.

http://intermezzo.ba/wp-content/uploads/2012/01/ucionica3.jpg
“Selo”: male kuće za grupni rad

Đaci samostalno mogu da rade na svojim laptopovima, dok sjede na maštovito osmišljenim ostrvima. Ukoliko treba da sarađuju sa svojim drugarima na određenim projektima, oni u tom slučaju koriste prostor nazvan “selo” u kome se nalaze male kuće za grupni rad, ili otvoren prostor koji može da primi više učenika.

Filozofija “učenje kroz igru” podstiče radoznalost i kreativnost

http://intermezzo.ba/wp-content/uploads/2012/01/ucionica4.jpg
Namještaj koji podstiče kreativnost i maštu

Jeni Jepesen, direktorka škole “Vitra Telefonplan”, kaže da novi dizajn školskog namještaja ima za cilj da podstakne kreativnost i radoznalost kod djece, kao i da im ponudi kako vrijeme za samostalni rad, tako i ono koje će koristiti za rad u kolektivu. Djeca nisu klasično podijeljena u razrede prema uzrastu, već su grupisana u različite grupe prema nivou znanja, što predstavlja prilično naprednu ideju.

Kampusi nalik na prirodu i neobičan namještaj podržavaju filozofiju da “djeca treba da uče kroz igru, na osnovu njihovih potreba, radoznalosti i sklonosti”. Kako kažu u “Vitri”, to ne važi samo za djecu u Švedskoj, već i za onu širom svijeta zbog čega bi ta filozofija trebalo da se primjenjuje i u drugim zemljama.







Objavi komentar Blogger

 
Top