Plašili su djecu, omalovažavali starije, pretile, Indijce, crnce, obnaživali su djevojke koje izgledaju kao djeca, pretjerivali s Photoshopom. Donosimo vam najveće marketinške sramote u minuloj godini koje su dovele do povlačenja oglasa.
Reklamni spot u kojemu popularna američka pjevačica Mary J. Blige "slavi" piletinu iz Burger Kinga, povučen je nakon kritika da je u pitanju omalovažavanje crne rase.
Zbog rasizma je zabranjena i reklama u kojoj glumac Ashton Kutcher glumi Indijca, producenta iz Bollywooda po imenu Raj koji se koristi uslugama video-datinga, odnosno internetskog ljubovanja putem web-kamere.
Njegova kolegica Rachel Weisz snimila je nedopušteno pretjeranu reklamu za francusku kozmetičku marku L'Oreal. Zabranjena je u veljači 2012. godine jer je "obmanjujuće" preuveličala efekte kreme protiv bora. Ipak se nije radilo o Revitaliftu, već Photoshopu, poručili su regulatori.
Nekoliko mjeseci kasnije, sličnu je sudbinu doživjela i reklama u kojoj je protagonistica atraktivna glumica Natalie Portman. Diorova maskara ipak nije u stanju napraviti trepavice toliko bujnim i dugim kao Photoshop.
U Velikoj Britaniji je zabranjena reklama za proizvod protiv akni u kojoj su kupce mamili Kate Perry i Justin Bieber. Ispostavilo se da nisu koristili britansku varijantu proizvoda Proactiv, koja se po sastavu umnogome razlikuje od američke formule.
U Australiji je zabranjena reklama za osiguravatelje Compare Travel u kojoj se pojavljuju pretio muškarac te osoba patuljastog rasta. Razlog je bio - poticanja diskriminacije protiv pretilih ljudi, prema kojima se izražava gađenje u reklami.
Modnoj marki American Apparel zabranjene su reklame u dva navrata i to iz istog razloga - golotinje, odnosno slika koje se "izrabljujuće odnose prama ženama ili neprimjereno seksualiziraju mlade žene". Pojedini fotomodeli i doslovno izgledaju kao djeca, prigovorili su regulatori.
Lopte
Reklama za dezodorans Lynx - koja sadrži rečenicu: "Možete li mi pomoći s ovim otrcanim starim loptama? Nitko se nije s njima igrao godinama?" - povučena je ne zbog seksizma, rasizma i prostačkog jezika, već prvenstveno zbog vrijeđanja osoba treće životne dobi.
Ryanair je također razljutio Britance. Objavili su seriju reklama s modelima u izazovnom donjem rublju uz natpis "Vruće crvene cijene i osoblje". Isprovocirali su peticiju s 11 tisuća imena.
McDonald's je uspio razljutiti vlasnike kućnih ljubimaca pasmine pit bull. Naprosto su u reklami kazali da je posjedovanje takvog psa opasnije od isprobavanja njihovog menija. Entuzijasti su pobjesnili toliko da im se McDonald's ispričao i povukao oglas.
Norveški proizvođač sportske opreme XXL uspio je razljutiti gledatelje televizija svojom "glupom i provokativnom reklamom", koja prikazuje zombi apokalipsu. Ubrzo je zabranjena.
Ova je reklama za putničku agenciju Kayak zgrozila Britance, jer je uvredljiva, uznemirujuća, odvratna, previše stravična za djecu i zato što omalovažava liječničku profesiju, kao i medicinske sestre. Nitko nije smatrao smiješnim što kirurg za vrijeme operacije mozga traži gdje će za odmor.
Toyota je svojom reklamom poticala na bezobzirnu, opasnu i neodgovornu vožnju pa je također zabranjena.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Objavi komentar Blogger Facebook