BMW je napravio sustav koji u potpunosti samostalno upravlja vozilom, a Ford ima sustav za automatsko parkiranje koji manje spretnim vozačima otklanja stres prilikom parkiranja. Vrijeme zadivljujućih inovacija svakako je pred nama.

http://www.motorward.com/wp-content/images/2012/01/bmw-auto.jpg

Zaboravite tempomat i senzore za mrtvi kut, jer dolaze nam tehnologije koje će takve sustave potpuno baciti u sjenu. Naime, BMW je osmislio sustav koji u potpunosti upravlja vozilom, a da stvar doista funkcionira dokazali su na njemačkim autocestama i sve dokumentirali kamerama.

BMW-ov sustav zove se ConnectedDrive Connect (CDC), a sastoji se od skenera, radara, kamera i senzora koji su ugrađeni u automobil te pomoću kojih auto sam upravlja preko prometne autoceste.

Iz BMW-a su poručili kako im je najveći izazov pri izradi ovog sustava bilo osmišljavanje algoritama koji se mogu nositi s potpuno novim situacijama. Sustav zasada funkcionira samo na autocestama koje su precizno izmjerene i snimljene.

Unatoč velikim postignućima pojedini stručnjaci tvrde da se takvi automobili neće naći u prodaji još 10-ak godina.



Sustav za automatsko i savršeno bočno parkiranje

http://global.crazyengineers.com/wp-content/uploads/2012/01/ActiveParkAssist.jpg

Podsjetimo, Ford je izmislio napredni sustav pomoći koji pri parkiranju pomaže vozaču da se bočno parkira pritiskom na dugme bez ikakvog doticaja s upravljačem. Pritiskom na dugme, omogućava parkiranje i na najmanja parkirna mjesta i ujedno smanjuje rizik slučajnih oštećenja na vozilu.



Trećina vozača u Europi koje je Ford ispitao prošle godine izjavila je da se bore s paralelnim parkiranjem, a mnogima je to stresnije od odlaska zubaru.







Objavi komentar Blogger

 
Top