Novi tokijski toranj građen je tako da će u ovisnosti od dana i noći, svjetla i tame, lokacije sa koje se gleda i ugla pod kojim se gleda izgledati uvijek nekako drugačije.

http://media.voanews.com/images/480*288/Japan-2.jpg

Krajem februara u Tokiju bi trebalo da bude dovršena gradnja i opremanje najvišeg japanskog nebodera i drugog po visini u svijetu. Od tokijskog Sky Tree tornja viši je samo 829 metara visoki toranj Burj Kalifa u Dubaiju.

Do sada su, zapravo već decenijama, građani i posjetitelji Tokija razgledali, obilazili i posjećivali japansku verziju Eiffel-ovog tornja, 13 metara višu od originalne, pariske. Za tri mjeseca novoizgrađeni toranj Sky Tree biće otvoren za javnost. To novo graditeljsko čudo visoko je 634 metra. Gradnja je koštala oko 800 miliona dolara.

U ovo digitalno vrijeme, novi toranj, dvostruko viši od onog građenog po uzoru na pariški, omogućiće brojnim televizijskim i kompanijama mobilne telefonije pokrivanje svakog dijela Tokija. Instaliranje njihovih antena i odašiljača će biti najznačajniji izvor prihoda Sky Tree-a.

Drugi veliki izvor prihoda biće od posjetilaca. Kako se procjenjuje, od dva do tri miliona Japanaca i turista će godišnje iskoristiti priliku da sa najviše japanske građevine razledaju Tokio i okolinu. Vožnja liftovima i razgledanje sa platforme 450 metara nad zemljom će koštati oko 40 dolara.

Za sunčanih dana i velike vidljivosti pogled će se pružati i do 75 kilometara daleko, ističe Saeko Masuda zadužena za odnose sa javnošću kompanije, vlasnika tornja, i dodaje:

„Moći će se vidjeti planina Fuji, kompletan grad, tokijski zaliv i Pacifički okean.“

Novi tokijski toran privlači i privlačiće veliku pažnju. Dio te pažnje vezan je i za činjenicu da je građen na seizmički, zemljotresno osjetljivom području. Tokom prošlogodišnjeg snažnog zemljotresa koji je zahvatio sjeveroistok Japana Sky Tree je vibrirao, ali i izdržao podrhtavanje tla bez ikakvih oštećenja.

Prilikom projektovanja i gradnje korištena su posljednja naučna saznanja i najmodernija tehnologija, materijali i oprema. Centralna cilinidrična armirano-betonska struktura unutar tornja izolirana je od vanjskog čeličnog rama kako bi se reducirale vibracije.

O tome Saeko Masuda kaže:

„Čelik i beton vibriraju poptuno različito. I kada dođe do zemljotresa te dvije strukture tornja, čelična i betonska, umirivaće, poništavaće vibracije jedna druge.“

Novi tokijski toranj građen je tako da će u ovisnosti od dana i noći, svjetla i tame, lokacije sa koje se gleda i ugla pod kojim se gleda izgledati uvijek nekako drugačije.









Objavi komentar Blogger

 
Top