Malo vozača voli snijeg, a oni koji spadaju u ovu grupu najviše mu se raduju zbog zabave koju im omogućava čak i za upravljačem slabijih automobila.

http://www.vijesti.ba/thumbnail.php?file=news/2012/Februar/snijeg_494688507.jpg&size=article_medium

Za svakih 10 km/h brzine ostavite bar dvije dužine svog vozila od vozila ispred sebe (i očistite automobil od snijega). Interesantno je da upravo ovakve zimske radosti na snijegom zametenim praznim parkiralištima i stazama čine izvrsnu podlogu za uvježbavanje vozačkih refleksa i bolje razumijevanje dinamike vozila, ali za sve one koji ne luduju za ovom vrstom treninga pripremili smo nekoliko upustava za sigurnu vožnju u zimskim uslovima.

Prevelika brzina i manjak prijemljivosti između točkova i podloge najčešći su uzroci saobraćajnih nesreća na snijegu. Dakle, rješenje po načelu izmišljanja tople vode glasilo bi: manje gasa i manje naglih reakcija.

Računajte da za svakih 10 km/h brzine ostavite bar dvije dužine svog vozila od vozila ispred sebe. Prema papučici kočnice odnosite se nježno u svim situacijama osim onima kada je nagla reakcija nužna za izbjegavanje incidenta. Tada je nagazite i ne puštajte ako imate ABS, odnosno pumpajte papučicu ako vam sistem protiv blokiranja kočnica nije standardni dio opreme.

Sa upravljačem je malo drugačije. U svakom trenutku trebate znati u kojem su vam smjeru točkovi usmjereni. Tako, na primjer, ukoliko vam automobil u zavoju proklizi preko nosa (podupravljanje), protivno inicijalnoj reakciji nemojte još više smotati volan u željenom smjeru već točkove usmjerite u pravcu kretanja kako bi povratili prijemljivost, te tek zatim skrenite. Pobjegne li zadnji kraj (preupravljanje), pri manjim brzinama pomoći će pritiskanje papučice spojke, ali pri većim će vjerojatno biti potrebne korekcije na upravljaču uz lagano dodavanje gasa, piše Tportal.

Ukoliko vam prijeti opasnost, nemojte gledati u njen izvor, već pogledom potražite izlaz iz nemile situacije i na njega se fokusirajte.

Kočite isključivo prije zavoja, nikako tokom samog skretanja, a ubrzavajte tek od polovice zavoja, ili nakon što ga prođete. Nemojte prilikom skretanja naglo micati nogu sa papučice gasa, jer to može destabilizovati vaše vozilo. Nastojite uvijek upravljati očišćenim dijelovima ceste i izbjegavajte vožnju po šinama. Budite oprezni prilikom prelazaka preko mosta, ulascima i izlascima iz tunela, te u blizini područja gdje ima vode. Snijeg je zeznut, ali takozvani crni led je višestruko gori.

Ukoliko nedostaje prijemljivosti između točkova i podloge, vozite u stepen višem prenosu. Preporuka je održavati konstantnu brzinu. Ovo posebno vrijedi za uzbrdice i nizbrdice gdje treba minimalizirati upotrebu kočnica, a usporavanje vršiti motorom.

Nemoguće je predvidjeti sve situacije, ali malo više opreza i zdravog razuma vrijedi više od bilo kakvog pogona na sva četiri točka i elektronskih elemenata aktivne sigurnosti.









Objavi komentar Blogger

 
Top