S približavanjem ljeta mnogi će ljudi početi planirati svoja putovanja na godišnje odmore, nerijetko zrakoplovom

http://www.cafe.ba/slika.php?op=vijest&slika=vijesti_slike/v63244.jpg

Vazdušni transport danas je jedan od najsigurnijih, međutim, strah od letenja još je uvijek vrlo raširen. Statistike pokazuju da se u svakom redu od tri sjedala putničkog vazduhoplova nalazi barem jedna osoba koja najradije ne bi bila u avionu.

Putnici se uglavnom najviše boje polijetanja, slijetanja i nevremena tokom leta – turbulencija i munja. No koliko je stvarno opravdan strah od udara munje u avion?

Vazduhoplov kojim je prošli nedjelju putovao novoizabrani francuski predsjednik François Hollande prizemljen je nakon udara munje. Je li stvarno postojala neka ozbiljna opasnost?

Stručnjaci tvrde da nije! Prema profesoru Manuu Haddadu, koji radi na zaštiti aviona u tzv. 'laboratoriju munja' na Univerzitetu Cardiff, svaki putnički vazduhoplov u prosjeku jednom godišnje udari munja. 'Rutinski vazduhoplovi moraju sletjeti što prije nakon udara, međutim, to je samo mjera opreza', rekao je za Guardian prof. Haddad i objasnio: 'Munje su izuzetno vruće – dosežu temperature od oko 30.000 stupnjeva Celzijusovih. No tipična šteta koju uzrokuju je tek trag paljevine na mjestu udara, obično na vrhu krila. Elektronika vazduhoplova danas je jako dobro zaštićena.'

Udari munja obično se događaju nedugo nakon polijetanja kada se vazduhoplov još nalazi ispod olujnih oblaka koji se protežu na visini od dva do pet kilometara. 'Nije mi poznat primjer u savremenom razdoblju u kojem je sam udar munje srušio vazduhoplov. Avioni su zaštićeni po istom principu kao i automobili. Metalne kutije poput vazduhoplova ili automobila poznate su kao Faradayevi kavezi koji štite ljude u unutrašnjost od električne struje. Vazduhoplovi su danas tako građeni da mogu podnijeti udar od 250.000 ampera, dok prosječni udar stvara 32.000 ampera', kaže Haddad.

'Stvari postaju ozbiljne samo kada munja pogodi nos vazduhoplova, jedini dio koji nije izgrađen od metala, a u kojem se nalazi radar. Međutim, upravo zbog toga oni imaju posebne gromobrane.'

A što se zbiva s ljudima u vazduhoplovu? Prema prof. Haddadu putnici obično neće primijetiti ništa ili će tek vidjeti bljesak svjetlosti.

Objavi komentar Blogger

 
Top