Mislili ste da je to Facebook ili Google?

U eri društvenih mreža i mobilne komunikacije, živimo u javnosti, a online servisi koje koristimo prikupljaju naše lične podatke. Google i Facebook su najčešća imena koja optužujemo za invaziju privatnosti, nadgledanje internet prometa i stvaranje baze podataka o našim navikama, ali zapravo postoji netko iznad njih. Naime, vaš promet nadgleda kompanija zvana Acxiom Corporation, multi-milijarderski marketinški div koji trguje ličnim informacijama.

http://www.tip.ba/wp-content/uploads/2012/06/acxiom-corporation-3.jpg

500 miliona korisnika u bazi

Acxiom Corporation velika je kompanija smještena u gradu Conway, u saveznoj američkoj državi Arkansas, a u svom sjedištu posjeduje 23 hiljade servera koji čak i sad skupljaju podatke o vama na osnovu vaših internet navika. Za razliku od softverskih divova iz kalifornijske Silicijske doline, ova korporacija se ne spominje u medijima. Acxiom daleko više upire u privatnost korisnika interneta od Google, Facebooka, Apple aplikacija i vladinih organizacija, a ovo se posebno odnosi na stanovnike Amerike, koji su glavni fokus marketinškog špijuniranja.

Svake godine, Acxiom obradi preko pedeset triliona transakcija podataka, a stručnjaci pretpostavljaju da se u njihovoj bazi nalaze informacije od otprilike petsto miliona korisnika diljem svijeta, dok za svakoga posjeduje otprilike hiljadu i po jedinstvenih unosa podataka. Kako Acxiom zarađuje? Vrlo jednostavno, prodaje informacije o internet korisnicima drugim velikim korporacijama, a među njima su banka HSBC, Toyota, Ford, čak i lanac robnih kuća Macy’s. Posao ide odlično, i Acxiom je samo prošle godine zaradio preko milijardu dolara.

Reklamne kampanje skrojene po profilu korisnika

Acxiom je do sada uglavnom prolazio “ispod radara”, ali prošle sedmice, New York Times je objavio temeljitu reportažu u kojoj opisuje poslovanje ove korporacije koja se zapravo bavi marketinškom špijunažom i trgovanjem ličnim podacima.

Ova “Big Brother” kompanija klasificira sve podatke, tako da njihovi klijenti mogu birati po kategorijama korisnika na osnovu rase, vjeroispovijesti, seksualne orijentacije, prehrane, muzičkog ukusa, sportskih aktivnosti, lokacije, dobi i još raznih drugih detalja koje nazivaju “elementi”. Klijenti Acxioma na osnovu ponuđenih elemenata biraju na koji dio tržišta ciljaju i na osnovu toga rade reklamne kampanje skrojene tačno po profilu korisnika. Ako ste se pitali kako Gmail ili Facebook tačno nude reklame za proizvode koji baš vas zanimaju, odgovor leži u bazi podataka Acxioma.

Objavi komentar Blogger

 
Top