Millau Viaduct

Problemi s prometom na relaciji od Pariza prema Španiji protezali su se kroz dolinu blizu francuskog grada Millau, posebno ljeti tokom godišnjih odmora, što je zahtijevalo izgradnju mosta preko te doline. Planiranje je počelo 1987.godine a u oktobru mjesecu 1991.godine donesena je odluka o izgradni prijelaza 2.500 m visine iznad Tarn rijeke. U periodu 1993-1994. trajale su odvojene konsultacije sa sedam arhitekata i građevinskih inženjera, a u periodu 1995-1996 godine grupa inženjera izradila je studiju o izgradnji današnjeg viadukta Millau.U januaru 1995.godine ovaj prijekat proglašen je javnim interesom, a u julu iste godine komisija je odabrala projekat kablovske konstrukcije sa više raspona predložen od konzorcija Sogelerg (francuski građevinski inženjer Michel Virlogeux i engleski arhitekta Norman Foster). Odluka o nastavku projekta donesena je u maju 1998.godine, a zatim u junu mjesecu 2000.godine raspisan je tender za izgradnju na koji su se kasnije prijavila četiri konzorcija. U martu 2001 godine Compagnie du EiffageViaduct de Millau (CEVM) bio je proglašen pobjednikom.

Millau Viaduct

Viaduct Millau je navisočiji most (270 m) sa najvećim rasponom stubova (343 m) na svijetu. Dio je koridora A75-A71 autoceste Pariz – Montpellier. Izgradnja ovog mosta koštala je blizu 400 miliona EURA dok je izgradnja pristupne ceste koštaka oko 20 miliona EURA.
Millau viadukt sastoji se od osam čeličnih raspona oslonjenih na sedam betonskih stubova. Kolovozna konstrukcija duga je ukupno 2.460 metera a teži 36.000 tona, širine 32 metra i dubine 4,2 metra što predstavlja najduži kablovski most na svijetu. Šest središnjih raspona imaju dužinu od 342 metra dok su dva vanjska raspona duga 204 metra. Uzdužni nagib kolovoza je 3% od juga prema sjeveru dok je horizontalni radijus 20 km, što vozačima omogućuje veoma dobru preglednost.
Izgradnja je počela u oktobru mjesecu 2001.godine a rok za završetak radova planiran je za tri godine, ali zbog vremenskih neprilika rok je pomjeren. Prvo su igrađeni veliki armirano-betonski subovi. Svaki stub sastoji se od 16 okvira težine 2.230 tona. Okvirovi su sastavljeni na licu mjesta od prefabrikovanih elemenata težine 60 tona, širine 4 metra i 17 metara dužine.
Graditelj Eiffage obezbijedio je vlastita sredstva za izgradnju viadukta Millau uz ugovor o koncesiji na 75 godina, do 2080.godine. Međutim ako se koncesija pokaže kao vrlo isplativa Francuska vlada ima pravo 2044.godine preuzeti kontrolu naplate putarine.



Za ovaj projekat utrošeno je 127.000 kubika betona, 19.000 tona čelika za armiranje i 5.000 tona čeličnih kablova za izradu konstrukcije. Viadukt Millau pušten je u eksploataciju 16. decembra 2004.godine a graditelj je dao garanciju na trajanje konstrukcije od 120 godina.


Objavi komentar Blogger

 
Top