Ruski avangardni umjetnik Leonid Tishkov na simboličan i izrazito poetičan način odlučio je privatizirati komadić noćnog neba. Sa svojom mobilnom umjetničkom instalacijom ‘Private Moon’ od 2003. godine putuje svijetom te priča priču o, kako sam kaže ‘čovjeku koji je susreo mjesec i ostao s njim zauvijek’. Stilizirane i sentimentalne fotografije na kojima se pojavljuje Tishkov i njegov životni suputnik, umjetni iluminirajući polumjesec, snimljene su na različitim lokacijama: Kini, Tajlandu, Novom Zelandu, Arktiku, Francuskoj…



Ne radi se ovdje samo o ljubavi svemirskih razmjera, kao što to mudro tvrdi Tishkov. Njegov rad osvrt je na rusku prošlost, hladni rat, besmislenu borbu za dijelić svemirskog prostranstva, ali i osvrt na nepostojanu granicu javnog i privatnog, svačijeg i ničijeg.




Kako je započela ova ‘ljubavna’ priča? Sasvim slučajno, kao i mnoge. “Prije 10 godina na jednom festivalu suvremene umjetnosti izradio sam iluminirajući polumjesec, instalaciju koja je bila svojevrsni ‘homage’ belgijskom surealistu Reneu Magritteu. Nakon toga ponio sam mjesec na krov mog ateljea gdje je on sjao samo za mene i osvijetlio moju samoću”, kaže Tishkov.








Objavi komentar Blogger

 
Top